Customer Journey Mapping - Kundresan Nyhet

TYDLIG BILD ÖVER HUR NI KAN PÅVERKA OCH FÖRBÄTTRA HELA KUNDRESAN

kundresan

Kundresan - kartan som visar kontaktytorna med kunden

Customer Journey mapping – eller kundresemappning - ger dig en visuell karta över var i er organisation kunderna kommer i kontakt med er. Alla dessa kontaktytor bidrar till kundens upplevelse och med kartan får ni en överblick över vilka beröringspunkter som fungerar bra och var det finns utrymme till förbättring och förenkling.

Max 6 deltagare på kursen och den hålls i vår egen, privata lokal i centrala Stockholm.

• Vad är egentligen en kundupplevelse?
• Hur kan vi förstå och tydliggöra kundens upplevelse?
• Genomgång av Customer Experience Management (CX) - ett tillvägagångssätt som involverar kunden
• Customer Journey Mapping - så gör du en kundresemappning, steg för steg
• Att skapa personas - den ideala kunden
• Hur får man alla att se kundens perspektiv?
• Arbetet med att förbättra kundupplevelsen - så startas processen
• Konkreta råd för att skapa en mer kundorienterad kultur

Målet är att lära dig en metod för att göra Customer Journey Mapping. Du får insikter i hur du kan arbeta med att förstå kundens upplevelse i alla de beröringspunkter de har med ert företag.  

Du lär dig:

  • En metod för att göra Customer Journey Mapping
  • Hur du kan börja arbeta med kundinsikter
  • Hur du visualiserar kundinsikterna och gör dem tydliga för dina kollegor
  • Hur ni kan implementera metoden för kundmappning i er organisation

Kursen vänder sig till alla inom organisationen som vill få en metod för att visualisera kundresan och därmed förbättra kundupplevelsen.

T ex kan du arbeta inom kundtjänst, reception eller support, marknads- eller säljavdelning, affärs- eller verksamhetsutveckling.

Deltagaravgift och tider

5.980 kr exkl moms. Lunch, fika och dokumentation ingår.

Tid: 09.15-16.00

Kurstillfällen

  • Stockholm
  • 11 nov 2020
    Hjärtum Utbildning, Wallingatan 37, Stockholm City