Ge ett kundbemötande som kunden inte glömmer
Under den här kursen får du som arbetar med kundbemötande och kundservice utveckla din professionella yrkesroll och lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden.
Du får kunskap om effektiv kundkommunikation och hur du själv kan styra samtalet med kunden i önskad riktning. Du lär dig vilka olika servicenivåer som finns och hur du gör i praktiken för att nå till den högsta nivån.
Deltagare säger:
"Otroligt bra utbildning." Kevin, support, Prorenata AB. Se fler citat nedan.
En kurs i kundbemötande som utvecklar det goda kundsamtalet
Kursen ökar din förståelse för vad kunden uppskattar och förväntar sig samt ger dig redskap för att anpassa din kommunikation efter kund och situation.
VAD ÄR, OCH BESTÅR, SERVICE AV EGENTLIGEN?
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
ATT AGERA PROFESSIONELLT I KUNDBEMÖTANDET
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
DET GODA KUNDSAMTALET
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt samtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
KOMMUNIKATIONEN - DET JAG SÄGER ELLER HUR JAG SÄGER?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
VÅRT TEAM SOM ARBETAR TILLSAMMANS
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
DIN ATTITYD OCH INSTÄLLNING
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
ATT ORKA VARA MOTIVERAD OCH POSITIV I LÄNGDEN
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Kundbemötande som kunden minns - länge
Efter denna kursdag har du lärt dig hur du ger excellent service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation.
Du lär dig bl a att:
- använda frågetekniker för effektiva samtal
- agera professionellt i rollen som servicegivare
- styra kundsamtalet med rätt frågor
- använda rätt ordval och kroppsspråk
- hantera svåra frågor från kunder
- hitta ett förhållningssätt till andras negativa attityder
För alla som möter kunder
Kursen vänder sig till dig som kommer i kontakt med kunder. Du kan t ex arbeta inom:
- kundtjänst
- reception
- support
- ordermottagning
- butik
- försäljning
- mm
Du vill:
- utveckla din professionella yrkesroll inom kundbemötande och du vill lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden
- ge ett utmärkande gott kundbemötande och leverera hög kvalitet i mötet med kunden - samtidigt som du har roligt på jobbet
- få verktyg för att hantera motgångar och bemöta svåra frågor från kunderna.