Förvandla dina kunder till ambassadörer
Vill du skapa lojala kunder som inte bara kommer tillbaka, utan också rekommenderar dig till andra? Vår utbildning ger dig de verktyg du behöver för att ge ett kundbemötande utöver det vanliga. Lär dig hur du gör för att öka kundnöjdheten och stärka ert varumärke.
Hantera alla slags kundmöten
Utbildningen ger dig konkreta verktyg för att hantera olika typer av kundsituationer. Bland annat lär du dig om effektiv kundkommunikation, att styra samtalet med kunden i önskad riktning, att hantera svåra frågor och att orka vara motiverad i längden. Vi tittar även närmare på samarbetet i serviceteamet och om att välja rätt attityd till att ge service.
Skapa en vinnande kombination av enastående service och en positiv teamanda. Tillsammans levererar ni service i världsklass och skapar en arbetsplats där alla trivs.
"Otroligt bra utbildning," säger Kevin på supporten på Prorenata AB. Se vad andra kunder säger nedan.
VAD ÄR, OCH BESTÅR, SERVICE AV EGENTLIGEN?
- Vad uppskattar våra kunder?
- Vad är skillnaden mellan bra och dålig service?
- Det lilla extra som gör den stora skillnaden
ATT AGERA PROFESSIONELLT I KUNDBEMÖTANDET
- Vilka egenskaper behöver du ha för att kunna leverera service i världsklass?
- Din syn eller kundens syn på ditt sätt att ge service
- Att utveckla sig själv med hjälp att feedback från andra
- Din professionella yrkesroll och vad som ingår i den
DET GODA KUNDSAMTALET
- Att inleda positivt
- Att styra samtalet
- Frågeteknik för ett effektivt samtal
- Att hantera svåra frågor från våra kunder
KOMMUNIKATIONEN - DET JAG SÄGER ELLER HUR JAG SÄGER?
- Den tysta kommunikationen som betyder så mycket
- Kroppsspråkets betydelse
- Små ordval som hjälper eller stjälper samtalet
VÅRT TEAM SOM ARBETAR TILLSAMMANS
- Vi som arbetar i serviceteamet
- Hur får vi alla i teamet med oss?
- Hur skapar vi en serviceinställd kultur i teamet?
- Vi är varandras arbetsmiljö – hur bidrar vi i teamet till att ge varandra en bra arbetsmiljö?
DIN ATTITYD OCH INSTÄLLNING
- Din syn på arbetet och vad som ingår i rollen
- Din syn på kunderna och deras sätt att vara
- Din syn på dina kollegor
- Att lära sig välja attityd
ATT ORKA VARA MOTIVERAD OCH POSITIV I LÄNGDEN
- Att arbeta med att vara positiv i arbetet
- Att inte påverkas av andras negativa attityd
- Att påverka sin omgivning positivt och sprida arbetsglädje
- Att ha roligt i jobbet och att ha roligt tillsammans med kunderna
Kundbemötande som kunden minns - länge
Efter denna kursdag har du lärt dig hur du ger excellent service, samtidigt som du behåller arbetsglädje och motivation.
Du lär dig bl a att:
- använda frågetekniker för effektiva samtal
- agera professionellt i rollen som servicegivare
- styra kundsamtalet med rätt frågor
- använda rätt ordval och kroppsspråk
- hantera svåra frågor från kunder
- hitta ett förhållningssätt till andras negativa attityder
- serviceteamet - så skapar vi en serviceinställd kultur samtidigt som vi får en trevlig arbetsmiljö
Kursen ökar din förståelse för vad kunden uppskattar och förväntar sig samt ger dig redskap för att anpassa din kommunikation efter kund och situation.
För alla som möter kunder
Det här är en bred kundserviceutbildning, som passar både dig som möter kunder öga mot öga och per telefon. Du kan t ex arbeta inom:
- kundtjänst
- reception
- support
- ordermottagning
- butik
- försäljning
- mm
Du vill:
- utveckla din professionella yrkesroll inom kundbemötande och du vill lära dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden för kunden
- ge ett utmärkande gott kundbemötande och leverera hög kvalitet i mötet med kunden - samtidigt som du har roligt på jobbet
- få verktyg för att hantera motgångar och bemöta svåra frågor från kunderna.