KUNDSERVICE & BEMÖTANDE

UTBILDNING I KUNDSERVICE FÖR ETT BEMÖTANDE I MÄSTARKLASS

Visst vill du ge ett bemötande i absoluta mästarklass? Med en utbildning i kundservice får du kunskaper som du kan applicera direkt i din arbetsvardag. Du lär dig att ge service som kommer att ge er toppbetyg från kunderna. Dina nya lärdomar hjälper dig helt enkelt att leverera ett kundbemötande som kunderna minns och gärna sprider vidare!

En kurs i kundservice lönar sig snabbt

Våra kurser i kundservice lär dig hur du ger utmärkande god service i praktiken och det kommer snabbt att löna sig! Våra kundservicekurser ger er kunskaper och redskap för att kunna ge ett bemötande som kunderna inte glömmer. T ex lär ni er att ställa rätt frågor och styra samtal. Ni får ny kunskap om vilka ordval som är lämpliga och varför vissa ord kan stjälpa ett kundsamtal. Ni får nya insikter om varför vissa kunder uppfattas som besvärliga och hur ni ska tänka för att agera professionellt, även när ni är pressade.

Jag lärde mig jättemycket, föreläsaren var jättebra. Lärde mig att använda mera vitaminfraser och vara försiktig med ord.
Våra kurser inom

KUNDSERVICE & BEMÖTANDE

Service via mejl och chatt
Att ge service i chatt och mejl

Denna kurs i kundservice lär dig att chatta och mejla professionellt, tydligt och trevligt med kunderna. Du lär dig bemästra den digitala kontakten med kunderna och banar vägen för suverän service i skrift. Du lär dig uttrycka dig kundorienterat såväl som trevligt, snabbt såväl som korrekt.

  • Stockholm 17 okt 2024
Besvärliga kunder
Besvärliga kunder

Få redskap med denna kurs i kundservice så att du kan hantera varje typ av besvärlig kund, t ex den hotfulle, den arrogante, den aggressive och offret. Lär dig att förstå varför vi så snabbt går i försvarsställning när vi blir pressade och lär dig vända negativ stress till positiv utveckling.

  • Stockholm 23 maj 2024
  • Stockholm 12 sep 2024
  • Stockholm 14 nov 2024
Kundbemötande
Kundservice i världsklass

Efter denna kurs i kundservice har du lärt dig hur du ger ett utmärkande gott kundbemötande! Vad är skillnaden mellan bra och dåligt kundbemötande och vad är egentligen god kundservice? Kursen utvecklar din professionella yrkesroll och lär dig att ge det lilla extra som gör den stora skillnaden.

  • Stockholm 24 maj 2024
  • Stockholm 19 sep 2024
  • Stockholm 28 nov 2024
Utbildning i marknadsföring och försäljning
Marknadsföring och försäljning

Utbildningen lär dig de grundläggande momenten inom marknadsföring, kopplat till att öka försäljningen. Du lär dig bl a vad marknadsföring innebär, vilka sambanden är mellan marknadsföring och försäljning och hur ni hittar era målgrupper.

Servicen är bland det bästa konkurrensmedlet ni har

Exceptionellt gott kundbemötande sprider sig och fungerar som den bästa reklamen. Våra utbildningar i kundservice ger handfasta lärdomar i praktiskt kundbemötande. Ni utvecklar er i er viktiga roll som ansiktet utåt mot kunden. Våra kurser i kundservice lär er vad som betyder mest för kunderna. Ni får många handfasta tips som ni enkelt kan anpassa efter er egen verksamhet.

Utbildning i att ge service som gör nytta direkt

Efter att du har gått någon av våra utbildningar i att ge service har du fått många nya insikter, lärdomar och aha-upplevelser. Till exempel har du lärt dig om vad service egentligen är och om hur du gör intryck och avtryck hos kunden. Under en utbildning övar du upp dina färdigheter i positiv kundkommunikation. Du lär dig att undvika mördarfraser och istället använda vitaminfraser.

Utbildning ökar motivationen

Ett av målen med våra utbildningar i service är att din egen motivation att ge ett gott bemötande ska öka. Detta är mycket viktigt för din framgång som servicegivare. Du blir medveten om att just du kan vara skillnaden för om era kunder uppfattar er positivt. Ditt sätt att ge service kan vara avgörande för om kunden kommer tillbaka. Med detta ansvar kommer också ett förtroende att förvalta på bästa sätt.

Få praktiska tips och kunskaper

Genom att gå en kurs i kundservice säkerställer du att du har rätt kunskaper för att verkligen ta hand om era kunder. Du ser samtidigt till att du har verktyg för att ta hand om de besvärliga situationerna och jobbiga kunderna, vilket är viktigt för att du ska orka i längden. Innehållet i våra utbildningar är anpassat för dig som ger service och ger massor av praktiska tips.

God kundservice ger merförsäljning

Som en extra bonus ger god service mycket bra möjligheter till merförsäljning. En nöjd och glad kund är mycket mer benägen att köpa mer, än en missnöjd kund. När du lärt dig använda det goda kundsamtalet upptäcker du att det ofta finns många bra chanser till att snappa upp signaler som leder till möjligheter att sälja mer. Du lär dig att ställa rätt frågor som gör att du snappar upp signalerna bättre.

Uppmärksamma behoven och våga fråga

Det handlar om att lära sig att bli uppmärksam på tecknen och, framför allt, våga fråga! Kunden blir glad av att du har förstått dennes behov och att du bryr dig tillräckligt mycket för att försöka fylla behoven. En kurs i kundservice lär dig att hålla säljantennerna uppe och att våga agera på signalerna. En utbildning är första steget mot att ge suverän service och öka merförsäljningen.

Hantera stress och jobbiga möten och samtal

När vi människor hamnar i en påfrestande situation reagerar vi på det vi är med om. Det kan vara en kund som är missnöjd och klagar på en vara eller en beställare som är arg för att leveransen är sen. Du kan bli utsatt för många jobbiga kunder när du arbetar med service. Att veta hur du hanterar dessa situationer är grundläggande för ditt eget välbefinnande. Det är också basen för din möjlighet att ge ett professionellt bemötande i alla lägen. Våra utbildningar inom service och bemötande tar upp dessa frågeställningar. Du lär dig att hantera pressande lägen och hur du avslutar dem utan att de dröjer sig kvar.

Hur är det med marknadsföringen?

Har ni kunskaper om modeller och praktiska metoder för att marknadsföra ert erbjudande? Vår utbildning i marknadsföring och försäljning är en grundkurs i att marknadsföra. Ni lär er om sambanden mellan att marknadsföra och sälja. Kundens resa från behov till köp analyseras och ni lär er att göra marknadsanalyser och hitta kundfördelar. Vet ni vilka era målgrupper är? Kanske finns det nya grupper av kunder som ni kan vända er till? Under utbildningen får ni ta del av metoder som hjälper er att hitta nya kunder.